Kan ik behang ipv plakken ook nieten op Ytongblokken?

Behangplaksel vind ik niet fijn werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
paulus811
12 jaar geleden
Hoe verzin je dit???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ paulus811: lol, dat is ook het eerste wat ik dacht.
paulus811
12 jaar geleden
Ja, ik vind het echt een giller. Nieten omdat 'behangplaksel niet zo fijn werkt'....whaha En dan een grote foto van een nietpistool toevoegen, het is dus echt menens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook meteen de wandversiering (schilderijen, posters) meenieten, kan in een moeite door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo kom je soms wel op goeie ideeën.
Zou er ook best wel eens kunstzinnig uit kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien punaises?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap dat jullie het belachelijk vinden maar ik heb vandaag ons halletje behangen en was blij dat ik de fotolijstjes weer op kon hangen. Deze werken als een anker voor het behang pfff.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vliesbehang gebruikt, heb je veel minder gedoe, je smeert de wand in met lijm en plakt het (droge) behang er tegenaan. Je hoeft het niet eens (vooraf) op maat te snijden.
http://www.perfax.nl/new/nl/onzeproducten/03_wandlijmen/08_Vliesbehanglijm_BENL_NL

Het beste antwoord

dat kan je wel doen maar zal na verloop van tijd niet meer mooi strak op de muur zitten. Papier behang neemt vocht op en wordt daardoor slapper en wat groter. dus als het het met nietjes vastzet blijft het niet lang strak zitten en het kan ook uitscheuren bij de nietjes. tenzij je er zoveel nietjes in doet dat het niet meer mooi is om te zien.
je kan de muur met plaksel insmeren, het behang ertegen en aan de bovenkant met een nietje vastzetten als je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het al lukt en dat lukt niet (de nietjes zullen buigen, of de stukken ytong zullen er afspringen) heb je het probleem dat je overal moet nieten anders wil het er bij elke windvlaag(deur open/dicht) afscheuren. Daarnaast zal het geen gezicht zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan, maar het wordt niet mooi, zeg maar gerust lelijk.

Ytong Blokken moeten wel heel netjes verwerkt zijn, als je er meteen op wilt behangen.
Naden en ongelijkheden blijf je door het behang heen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het hier meer ging om het nieten dan om de Ytongblokken. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste zin gaat over het nieten.
Eigenlijk zeg ik dus "Nee, het is verstandig om te nieten" en dan nog wat extra info over behangen op Ytong Blokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, zo. Door namelijk in je eerste zin het nieten zelf niet te noemen, dacht ik dat je daar met 'het' ook naar die blokken verwees. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha:
en er moet in mijn reactie natuurlijk staan:
"Nee, het is NIET verstandig om te nieten"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al dat niet nieten of toch niet niet nieten, is dat niet om gek van te worden? ;)